Dzięki tym ćwiczeniom spalisz szybciej tłuszcz

Ostatnio testuję różne formy ćwiczeń. Efekty, jakie do tej pory zaobserwowałam u siebie to ogólne zwiększenie kondycji całego ciała, spadek wagi o 2 kilogramy i przede wszystkim – znaczna poprawa samopoczucia. Chciałabym przedstawić Wam tabatę, czyli trening metaboliczny oparty na ruchu interwałowym. Kiedy tabata przynosi najlepsze efekty?

Jeżeli miałabym skrótowo opisać tabatę, to musiałabym powiedzieć, iż jest to trening o bardzo dużej intensywności. Do tego dodaje się bardzo często element obciążenia ciała – chociażby w postaci ciężarków. Trening poprawia zatem wydolność anaerobową, a także umożliwia szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Dlatego też osoby, które nie mają jeszcze takiej kondycji lub cierpią przez choroby serca, układu oddechowego, zakrzepicę – powinni unikać tego typu aktywności.

Podstawowe zasady tabaty

Tabata posiada swoje własne zasady. Po pierwsza jest to intensywność – w ciągu 20 sekund musimy wykonać jak największą ilość powtórzeń. Pomiędzy ćwiczeniami występuje odpoczynek, który reguluje układ krążenia i uspokaja oddech. Ponadto tabata uwzględnia tak zwane ćwiczenia wielostawowe, które angażują głębokie partie mięśni (wspomniane wyżej przykładowe ćwiczenia z ciężarkami).

Tabaty nie można ćwiczyć codziennie. Osoba sprawna i zdrowa może wykonywać tego typu ćwiczenia 3-4 razy w tygodniu. Osoby, które dopiero co zaczynają swoją przygodę z tego typu aktywnością powinny ćwiczyć tabatę raz w tygodniu.

Różne rodzaje ćwiczeń

Tabata uwzględnia takie elementy i formy ćwiczeń, jak:

  • skakanie na skakance
  • pompki balistyczne z wyskokiem
  • wskakiwanie na step
  • wyciskanie sztangi
  • wymachy z ciężarkami lub kettlbelle
  • sprint w miejscu
  • wykroki dynamiczne

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.