Wzmocnij jesienią odporność

Jeżeli nie udało Ci się wzmocnić latem odporności, jeszcze nic straconego. Stosując się do prostych zasad jesteś w stanie podnieść bardzo szybko wydolność układu odpornościowego. Dzięki temu unikniesz zagrożenia mając nawet kontakt z osobami zainfekowanymi.

Jesienną porą mamy słabą wydolność układu immunologicznego. Przez to często zapadamy na infekcje lub z pozoru błahe przeziębienie może mieć nietypowy przebieg. A przecież mechanizmy obronne naszej odporności są cudem stworzonym przez naturę. Starcie z mikrobami bywa jednak zbyt trudne dla osłabionych, walecznych limfocytów. Na szczęście są sposoby na wzmocnienie naturalnej odporności.

Pobudź organizm do samonaprawy

Organizm jest niesamowitym tworem, który zazwyczaj bez problemu radzi sobie z większością zagrożeń. Możemy pobudzić system biologiczny do autonaprawy. W jaki sposób? Trzeba po pierwsze wykorzystać immunomodulatory występujące w naturze. Jeżeli nie mamy czasu na wzbogacanie codziennej diety, zawsze możemy skorzystać z suplementów diety. Do naturalnych immunomodulatorów zaliczymy między innymi jeżówkę uznawaną za skuteczną roślinę leczniczą. Dobroczynne działanie posiada także żeń-szeń, kit pszczeli (czyli propolis) itp. Lecznicze rośliny stymulują układ odpornościowy organizmu, a także „zmuszają” leukocyty do zwiększonej produkcji substancji przeciwwirusowych. We wspomnianym wyżej propolisie znaleźć można flawonoidy, estry, terpeny, sterole, kwasy tłuszczowe oraz mikroelementy, które ułatwiają organizmowi eliminowanie czynników patogenicznych (np. grzybów, bakterii czy wirusów).

Na kłopoty witaminy

Wybierajmy produkty obfitujące w witaminę C. Regularnie stosowana znacznie zmniejsza ryzyko przeziębienia i skraca czas choroby. Dodatkowym działaniem witaminy C jest oczyszczanie organizmu z toksyn i ułatwianie wchłaniania żelaza. Gdzie znajdziemy witaminę C? Najwięcej witaminy C znaleźć można w papryce czerwonej, soku z czarnej porzeczki, natce pietruszki, kiwi itp. Obronne funkcje wspomaga również witamina D. W zdrowym ciele, zdrowy duch. Nie może zabraknąć także aktywności fizycznej. Minimalna dawka ruchu to 30 minut dziennie co dwa dni. Jeśli nie jesteś fanem czy fanką aerobiku czy siłowni, zawsze możesz zdecydować się na spacer, który poprawi ogólną wydolność organizmu. Staraj się także unikać stresu, który osłabia siły obronne organizmu.

 

Zdjęcia pochodzą z pixabay.com.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.